Deel 24 van ons avondtuur:) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van bettyenjohannekeinsuriname - WaarBenJij.nu Deel 24 van ons avondtuur:) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van bettyenjohannekeinsuriname - WaarBenJij.nu

Deel 24 van ons avondtuur:)

Door: Betty en Johanneke in Suriname

21 Juni 2012 | Suriname, Paramaribo

Ha Allemaal,

De laatste week is ook al weer bijna voorbij. Vandaag hopen we Beleven en wel zijn de lucht in te gaan, om weer naar al onze lieve familie, vrienden en kennisen te gaan. WANT DIE HEBBEN WE ZO LANG MOETEN MISSEN ! :D
Maar we willen eerst nog even terug kijken op deze week, want ook deze week hebben we nog genoten van de laatste momenten in Paramaribo.

Maandag hebben we een heerlijk dagje op het strand gezetten. Die al goed begon.
We konden nergens een taxi vinden, maar uit eindelijk hadden we der dan 1 gevonden, en wat voor 1.
Maar al snel merkte we dat het wel veilig was en de man graag dingen wilden vertellen over zijn ervaringen in zijn leven over het geloof.
De rit naar het strand was dus zo voorbij.
Eenmaal op de plaats van de bestemming, moesten we nog een 10 min lopen richting het strand.
Maar daar hadden we geen zin in, we zagen een paar mannen aan het werk met een golfkarretje. Dat was onze kans.
We hebben de mannen lief aangekeken en die hebben ons vervolgens lief naar hst strand gebracht.
Lekker in de laatste zonnestralen en een hoop gekheid.

De avond hebben we met een wijnte ( vanwege vakantie) en een hoop gezelligheid buiten zitten kletsen.

Dinsdag was officieel een regel dag, we zouden nog wat dingen halen in de stad, maar we voelde ons die dag een echte Surinamer.
Niets moest, alles kon even op dat moment, dus hebben de stad voor de volgende dag geschoven.
En hebben we thuis lekker rustig aangedaan en onze koffers wel 10X gewogen en gecontroleerd. :d
Ja dan zie je wel dat we daarin nog niet zijn veranderd (L)

Ook die avond stond in het thema van 'Afscheid'.
We hadden Andy en Jacolien uitgenodigd voor een etentje bij de 'Obtimist'.
Het was een gezellige avond met lekker eten en we konden terug kijken op mooie momenten van onze tijd met de familie Bijkerk in Suriname.

Woensdag was het uitslaap dag en kwamen de andere Nederlandse studenten nog even langs voor wat spullentjes te brengen en afscheid te nemen.

Daarna zijn we de stad ingetrokken en hebben we ons eigen cadeautje opgehaald. (wat nog een heel gedoe gaat worden om mee tenemen in het vliegtuig)
En zijn we vandaar, naar het 'vat'gegaan om afscheid te nemen van een reisleider en ondertussen een Surinaamse vriend.
We hebben met elkaar lekker Hollands gegeten 'bord met friet en een frikandel'.
Al vast voorproeven op Nederland, want ja dat is het thema van deze week.

WE GAAN NAAR NEDERLAND EN ALLES DOEN WE VOOR DE LAATSTE KEER!.

De middag werd onverwachts leuk verstoord door een uitnodiging om met de kinderen van fam Bijkerk en de buurkinderen mee te gaan naar de speeltuin.
Daar hebben we gezellig gespeeld, waarbij het kind zijn bij ons ook weer naar boven kwam.

Woensdag avond was het ook weer afscheid wat centraal stond.
(weten julllie nog de mannen die ons trakteerde bij de obtimist, zodat ze snel konden eten en bij ons aan tafel kwamen).

Ook van hun hebben we afscheid genomen door gezellig te eten en bij de waterkant nog wat te drinken.

Tijdens het eten werd de maaltijd nog aprukt verstoord door een hevig wind.
We zaten gezellig buiten, maar daar kwam verandering in. Een hoop lawaai, harde wind, sirene en we moesten snel naar binnen.
De stoelen waaide om, maar we zaten binnen en de ramen waren gesloten en hebben verder dus ook bijna niks meer gemerkt, dan alleen knippered licht! :D

Maar eenmaal weer in de auto onderweg naar de waterkant, zagen we de schade pas echt. Overal takken van de bomen op de wegen, geen stroom, reclame borden op auto's en een grote rommel.
Maar ook toen wam het bij ons niet heel erg over, maar de verhuurder vertelde ons dat het nog niet mee gemaakt had dat het zo hard en stevig had gewaait. (en we ook erop gewezen werden door smsjes vanuit Nederland die het nieuws hadden gehoord op nieuws)
Maar mensen geen zorgen, we zijn gezond en hebben geen schrammetje (al hoe wel de muskieten vandaag nog hun best doen) en we hopen zo morgen ook aan te komen

En toen kwam bij ons de schok.
Samen in bed en we realiceerde ineens 'Wacht ff dit is ons laatste nachtje'.
We waren heel de week al bezig met dit voor het laatst en dat voor het laatst, maar toen kwam het wel heel dichtbij.

Donderdag (nu dus), Samen liggen we nog even op bed de foto's te wisselen en de laatste dingen te regelen.

We zeiden net tegen elkaar, heb jij het besef dat we gaan?
Allebei keken we naar de koffers (die al ff klaar staan en ontelbaar keer gewogen zijn)en zeiden we ja! maar we keken daarna naar ons bed en de dingen om ons heen en toen was het 'NEE'.

Het besef is dus nog niet 100% maar dat gaat straks allemaal nog wel komen denken we.

Maar ook voor de rest van de dag hebben we (ja leer ons kennen ) nog een planning.
We gaan zo allebei nog even van de LAATSTE KEER douche genieten, even langs stage, afscheid nemen van Ferysa, Roël en Asra, huis bezemmen, koffer is laden, ff lekker eten bij 'lekker'(boordjes zaak) met Betty's vader en Gerrit (werknemer) en dan gaan we op naar Zanderij.
Waar een vliegtuig op ons staat te wachten die ons hopelijk naar Nederland gaat brengen.

Al willen jullie ons volgen kijk dan op :

lieve mensen, we hopen en bidden voor een goeie vlucht en aankomst.
We kijken erna uit om samen door de deuren te lopen, zodat we jullie in onze armen kunnen sluiten.

Heel veel liefs van de meiden die nog heel even in Suriname hun droom werkelijheid maken.(L)

Tot morgen.......

• 21 Juni 2012 - 15:49

Martha:

Ha Meiden,

Niet gedacht dat er nog een verslag zou komen.
    We hebben inderdaad wel even in de rats gezeten toen we hoorden van de harde wind en de hoge golven aan de waterkant. Fijn dat met jullie alles goed is. We waren blij dat we een berichtje van jullie kregen aan het begin van de middag. Het contact was even helemaal weg...
    We bidden voor een veilige vlucht, en een goede thuiskomst

Liefs Martha

• 21 Juni 2012 - 16:22

Anne-wil:

háá meiden..

nu is het echt aangekomen inderdaad!!
    veel afscheid genomen alles goed af mogen sluiten super hoor;)
    zoo.. nou dat hevige weer, gelukkig maar!!

meiden hele goede reis en tot gauw..:)
    groetjess...;)

• 21 Juni 2012 - 17:20

Moeder Anja :

Goede reis

• 21 Juni 2012 - 17:23

Danielle:

hoi jo en betty
    nog een half nachtje slapen XD
    geniet nog even van de laatste uren
    verder wens ik jullie nog een goede reis
    en we bidden of jullie veilig aan mogen komen

Tot morgen

liefs danielle -xxx-

• 21 Juni 2012 - 19:51

Jaap En Petra & Kids:

Een hele goede reis en tot morgen!!!

XKUSX de Herkies

• 21 Juni 2012 - 19:57

Kees, Luc. En Kids :

Goede reis en welkom thuis!

• 22 Juni 2012 - 06:18

Agnes De Geus:

Ha meiden,

Net nog even op schiphol.nl gekeken en volgens daar zijn jullie nu inmiddels weer op Nederlandse bodem. Dank je wel dat jullie ons hebben mee laten genieten van jullie tijd daar :) Heerlijk om al die verhalen te lezen en vooral ook daarin te proeven hoe erg jullie het naar je zin hebben gehad! Heel veel plezier met het nagenieten samen! En hoe heerlijk het ongetwijfeld is om weer thuis te zijn, ook succes met het loslaten van al die prachtige mensen/kinderen die jullie daar hebben leren kennen. Maar gelukkig, ook al zijn jullie niet meer in Suriname, God is er wel :)

xxx Agnes

• 22 Juni 2012 - 14:14

Wij:

wij zijn zo blij want je bent weer heeeeel vlakbij.....
    heerlijk Jo dat je weer veilig bij ons ben....

love you

Jan&Coor, Piet&Ann, hilke en hadassah en de2 mini's