Deel 23 van ons avondtuur:) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van bettyenjohannekeinsuriname - WaarBenJij.nu Deel 23 van ons avondtuur:) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van bettyenjohannekeinsuriname - WaarBenJij.nu

Deel 23 van ons avondtuur:)

Door: Betty en Johanneke in Suriname

18 Juni 2012 | Suriname, Paramaribo

Ha lieve Hollanders,

Deze week stond in het thema van "Afscheid".

Maandagavond zijn we uit eten geweest met Jobke en Lenneke en hebben we gezellig met elkaar gegeten aan de waterkant.. We hebben met elkaar een gezellige avond gehad en de tijd in Suriname vast met elkaar afgesloten.

Aan de einde van de avond hebben wij een taxi gebeld om naar huis te gaan. Wij netjes wachten stopte er een auto ja ik ben gestuurd door Mevis taxi en kan jullie naar huis brengen. Nou prima afscheid genomen van de meiden en ingestapt. Zijn we nog geen 5 min. thuis of we worden gebeld door Mevis taxi waar zijn jullie de taxi staat al een poosje te wachten?! huh maar we zijn al thuis, de Surinamer aan de aan de andere kant van de lijn helemaal kwaad; Ja jullie moeten betalen en noem maar op... Toen snapte we er helemaal niks meer van,, Wij die beste meneer uitgelegen dat de taxi chauffeur zij dat die gestuurd was door mevis taxi bedrijf.. Beide begrepen we er helemaal niks van maar de conclusie was: Wij bellen geen mevis taxi meer.! We maken hier wat mee met al die taxi's;)

Dinsdag zijn we naar stage geweest en uit stage hebben we wat regel dingen gedaan voor het afscheid van de aankomende dagen.! S'avond hebben we Bijbelstudie gedaan met Jacolien en ook dat met elkaar afgesloten en dat kwam goed uit want het boekje was ook uit. We mogen terug kijken op een mooie en leerzame tijd met elkaar en als tekst kregen we mee: Efeze 3 vers 14- 21.!

Woensdag was voor ons een drukke dag. s'morgens hebben we gewerkt en om kwart over 1 kwam Windy ons ophalen om naar de Hogestraat te gaan. Vandaag zijn we met 21 kinderen tot 10 jaar naar Rocky's waterpark geweest en hebben daar een geweldige middag gehad. Voor de kinderen was dit een bijzonder uitje en hebben hier ook echt van genoten. Wat we die middag hebben gezien waren stralende oogjes en blijde gezichtjes die genoten van het uitje. Dit deed ons echt ontzettend goed.! Om 6 uur kwamen we terug in de Hogestraat en zijn we met Windy wezen eten bij de "Sarinah's". Hier hebben we gezellig gekletst en lekker met elkaar gegeten. Rond 9 uur zijn we naar huis gegaan en hebben we ons voorbereid op dag van morgen. Want die stond in het teken van afscheid nemen op de 'Annie creche'.

Donderdag ochtend gingen we bepakt en bezakt naar het werk om daar afscheid te gaan nemen. Rond 10 uur hebben we de begeleiders getrakteerd op een appelflap met ijs en slagroom (echt Nederlands recept). Deze vonden zij erg lekker en dat kon ook niet anders want die avond daar voor waren we tot 1 uur aan het bakken geweest:).!
tijdens het middag eten hebben we de kinderen getrakteerd op bami en hebben we op de groep afscheid genomen van de kinderen. Er is voor ons gezongen en we hebben de kinderen allemaal een zakje snoep meegegeven. Om half 1 was het verzamelen in de hal en hebben we gezamelijk met de collega's bami gegeten. (dit hadden wij geregeld). Aansluitend was het afscheid nemen. We werden overweldigd met bloemen, kleurplaten en cadeau's wat de kinderen van alle groepen hadden gemaakt voor ons. Het afscheid nemen van de collega's was nog niet definitief want vrijdag gingen we nog mee met een uitstapje van de creche.

Donderdagmiddag hadden we een middag vrij van onze planning en zijn we foto's wezen halen die we als cadeau aan onze collega's en aan Windy wilde geven (in de harten waar onze foto's van familie en vrienden eerst in zaten). Ook hebben we ons deze avond getrakteerd op MAC donald want de meeste vinkjes waren gezet op onze planning.

Vrijdag zijn we met 18 kinderen in totaal uit geweest naar 'Palulu' (een creek van 2 meter diep?)
Dit was voor ons een drukke dag en we hadden beide een kindje die we individueel moesten begeleiden die dag. Dit was ook wel echt nodig want het was echt oppassen geblazen want de creek was erg diep en er was geen omheining. We hebben met de kinderen in de creek gezwommen en verder hebben de kinderen zich vermaakt met zand en een grote plas met water die was overgebleven na een regenbui van afgelopen nacht.! Die middag was het dan wel tijd om definitief afscheid te nemen van de collega's en de kinderen!

Vrijdagavond zijn we met Faryza, Roël, Asra en Jerry naar Allegria geweest. Hier hebben we met elkaar gegeten en de kinderen konden hier lekker spelen (niet alleen de kinderen:P). Ook zijn we s'avonds nog even mee geweest naar Faryza's huis omdat de buurvrouw van haar die we al een aantal keer eerder hadden ontmoet ons nog even gedag wilde zeggen en ook hebben we gelijk de 6 kleine puppy's van Faryza bewonderd die maandag waren geboren! Echt geweldig om te zien je zou er zo eentje mee nemen. (Maar dat mocht niet van betty:()

Uitslapen was er niet bij want zaterdag ochtend liep om 7.00 uur de wekker af omdat we om half 9 in de Hogestraat zouden zijn om een daagje uit te gaan met de tieners van de kinder club. Een aantal stonden al klaar met hun tas en op de anderen hebben we een tijdje moeten wachten. Maar dat zijn we onderhand wel gewend van de Surinamers. Om 9 uur zijn we vertrokken richting Rocky's waterpark en daar stond Windy ons op te wachten. De kinderen hebben genoten van deze dag. We hebben met elkaar een bal spel gedaan in het water uiteraard jongens tegen de meiden. en zijn verschillende keren van de glijbanen geweest. We mogen terug kijken op een super dag waarin we de kinderen hebben zien genieten. Tijdens het middag eten hebben we de kinderen op eten getrakteerd en een ieder heeft gekozen wat die zelf wilde. Geweldig om dan die blije gezichten te zien.! Hier hebben wij samen echt van genoten.
Zaterdag avond zijn we uit eten geweest bij de 'optimist' en hebben we genoten van een heerlijk biefstukje. Dit hadden we wel verdiend vonden we zelf.!

Zondag morgen zijn we naar Familie bijkerk geweest en hebben daar met elkaar een dienst geluisterd waarin D.S P.den ouden voor ging.
Daarna met elkaar wat na gepraat en koffie gedronken.
Ook hebben we voor de laatste keer met elkaar nog wat psalmen en liederen gezongen.!

Tjah en toen was de middag aangebroken tijd om definitief afscheid te nemen van de kinderen van de club. En dit vonden we best wel lastig. We hebben de kinderen getrakteerd op een lolly en een pakje koekjes en hebben ze een boekje meegegeven waarin een verhaal uit de Bijbel staat plus wat kleine kleurplaatjes. Ook hebben we ze een armband gegeven die je als je hem kniek 24 uur licht geeft. Dit vonden ze helemaal geweldig en zeker omdat het buiten al schemmerig werd en het dus gelijk effect had.
We hebben nog even alle ouders gegroet en de kinderen nog een laatste brasa gegeven en zijn we in de auto gegaan om naar huis te gaan.!

We kijken terug op een week vol afscheid en hebben samen echt genoten met de kinderen van alle uitjes.!

We hopen deze week woensdag nog te schrijven over het laatste nieuws in Suriname.

Heel veel liefs en vast een knuffel voor vrijdag. We kijken er naar uit.!(L)

• 18 Juni 2012 - 05:40

Jan En Cora:

ha lieve zus,

wat een week heb je gehad zeg.
    lijk me best wel lastig al dat afscheid nemen.
    hebben al die kinderen wel een zwemdiploma want anders kan het toch niet?

we hoorden van mams dat je ook best wel weer zin heb om naar huis te gaan.
    succes nog met de laatste week in Suriname en tot ziens.....

liefs xxxx coor en jan

• 18 Juni 2012 - 06:42

Jaap En Petra & Kids:

Ha zusje,

Nou jullie hebben weer een druk weekje achter de rug zeg met al dat afscheid nemen!!!
    Geniet nog even van de laatste daagjes en het mooie weer daar !!!
    De jongens en sief hebbben helemaal zin in vrijdag!!!!

Lfs dikke knuffel van ons!!!!

• 18 Juni 2012 - 06:48

Kees, Luc. En Kids :

Nou, tot gauw, hoor!
    Liefs van ons!

• 18 Juni 2012 - 06:50

Fam.Heuvelman:

Hoi meiden,

Wat hebben jullie ons ontzettend goed op de hoogte houden van jullie leven daar! We hebben het echt helemaal in onze gedachten mee gemaakt, super gedaan hoor!
    Afscheid nemen blijft altijd lastig hé, maar jullie mogen terug kijken op hele mooie maanden dat jullie hen ook blij gemaakt hebben en probeer het dan verder ook maar over te geven en het in Zijn hand te leggen.

Nou Jo, we zien uit naar je komst hoor! Tot gauw!
    Groetjes, de Heuvelmannen.

• 18 Juni 2012 - 06:58

Br:

hoi meiden
    wat een leuk verslag weer en bijna de laatste
    nog even veel leuke dingen gedaan met de kinderen en tegelijkertijd ook afscheid nemen
    je ziet de kindertjes genieten echt leuk
    maar nu is toch het eind in zicht
    als je terug kijkt mogen jullie veel goed werk gedaan hebben en ben je veel dingen ook anders gaan zien denk ik
    geniet de laatste (drukke) week en een hele goede en voorspoedige terugreis
    tot ziens in het koude en natte holland
    het onderstaande gedicht zegt wel iets over jullie meiden :

Wie sterk is in het gebed
    Wie waakzaam is en dankbaar
    Wie zich vriendelijk gedraagt
    wie wandelen wil in wijsheid.

Zal getuigen zonder spreken
    een sprekend voorbeeld zijn

in liefde verbonden.

• 18 Juni 2012 - 07:57

Moeder Anja:

geweldig al deze geniet fotos want dat zie je toch echt wel he jo ze hebben echt van groot tot klein genoten.
    en jo ik ben blij dat betty je tegen gehouden heb wat betreft een puppy ze zijn schattig maar twee buitenlandse hondjes naast elkaar op lekkerland is echt niets en wat denk je van bo die wil geen indringer hoor.laat ze maar lekker daar haha.
    nou jo we gaan wel heel veel zin krijgen in vrijdag hoor nog 4 nachtjes slapen!!!!!!!!!!!!!!!!!

groetjes je moeder

• 18 Juni 2012 - 08:01

Fija:

Hallo Meiden.
    Het is elke week prijs,dat je weer wat beleefd.
    Hoera voor de taxi ,ze vergeten je niet.
    Wat hebben jullie er een gezellig afscheid van gemaakt voor de kinderen.
    Ik denk dat het kijken er naar al een feest op zich zelf is.
    Nou meiden nog even en je bent weer thuis.
    In ons kikker landje,dat zal wennen zijn Groetjes Fija

• 18 Juni 2012 - 08:50

Martha:

Ha Jo, en Betty,

Leuk verslag weer, Wij wensen jullie veel sterkte met afscheid nemen,
    en we staan je hier weer met open armen te begroeten hoor...
    Een ieder pakt het op zijn/haar manier aan hier.... echt leuk

Ik wens je een hele goed reis, en we zullen hopen en bidden tot vrijdag

Mijn broer heeft er nog vraagtekens bij of jullie wel het land uit komen, zonder je complete
    stempels ;-), suc6 ermee...

Fijn dat het afscheid een suc6 was..

Groeten aan de fam Bijkerk

Liefs Martha

• 18 Juni 2012 - 10:32

Martin & Elize:

Hoihoi,

Zow.. wat een zwaar weekje. Al dat afscheid nemen zal niet makkelijk geweest zijn. Toch kan je terug kijken op een super mooie tijd! Heerlijk om die kinderen zo te zien glimmen. Kan me voorstellen dat jullie daar echt van genoten hebben. Ze zullen jullie zeker missen daar, want ik geloof dat jullie het echt super gedaan hebben! Echt een compliment waard hoor!!

Nou meiden.. alle twee nog heel veel succes met de laatste loodjes. Want nu gaat het echt opschieten. Ik wens jullie alvast een hele goede reis terug!
    En betty.. we hopen je snel weer te zien!!

Dikke knuffel
    Mart & Lies

• 18 Juni 2012 - 21:11

Anne-wil:

Háá meiden,

Zoo tja echt, wat jullie al zeggen er is een tijd van komen en er is ook zeker weer een tijd van gaan!!
    afscheid nemen is altijd lastig joh, hier was dat lastig maar nu ook weer daar zo, jullie hebben zeker leuke dingen opgebouwd!!
    Leuk hoor dat jullie zo genieten van die kinderen super hoor!!
    Leuke dingen gedaan met de kinderen om een goede afsluiting te hebben!!
    Super!!
    Nu de laatste paar dagies nog meiden, geniet ervan!!
    Alvast een hele goede reis, doe voorzichtig!!
    Pas maar op voor al die taxi's chauffeurs :P

Maar vooral vergeet niet te genieten ondanks de spanningen..;)

veeel liefsss!!!
    tot vrijdag meiden..:)

• 19 Juni 2012 - 11:28

Piet,Ann En Kids:

Lieve zus,

wat een drukke week weer;-) het zal nu misschien niet anders lope;-)
    kan vanav niet mr skype want moet werken...

vrijdag wacht ik je thuis op met Coor....kHad je graag op schiphol opgehaald maar tis zo vroeg op en dan ook voor de kinders, dan kunnen ze s'avonds er gwn lekker bij zijn.

nou fijne laatste dagjes nog.
    en zien onwijs na je thuiskomst uit!!!!!

love you verry, goede reis.
    knuffel xxxx
    ons

• 19 Juni 2012 - 11:32

Marianne:

Nou meiden... geniet er nog even van. Nog 3 dagen en dan mag je weer terug naar het koude en natte Nederland! Goeie reis terug alvast!

• 19 Juni 2012 - 17:48

Omehenkentantelize:

weer naar huis,heb je van iedereen toch een foto?
    we denken dat jullie op een bijzondere tijd terug mogen kijken.
    veel geleerd,en wij van jullie. al is het alleen maar hoe veel wij hebben.
    goeie reis naar huis,waar jullie vast een warm welkom wacht.
    we hebben genoten van jullie reisverslag.
    groetjes ome henk en tante lize.

• 20 Juni 2012 - 20:27

Silvia Peter ?:

Hoi Betty en Johanneke natuurlijk,

Heb al die maanden genoten van jullie reisverslag .
    Geniet nog van jullie laatste dagen en afscheid nemen is altijd moeilijk, maar vergeet niet dat er in Nederland allemaal weer lieve mensen op jullie wachten.
    Nou meiden een hele goeie reis en hopelijk tot gauw.

Doei

• 20 Juni 2012 - 20:30

Silvia Peter Shanna:

Hoi Betty en Johanneke natuurlijk,

Wat heb ik genoten van jullie reisverslag.
    Maar helaas aan al het goede komt weer een eind en afscheid nemen is altijd moeilijk.
    Maar vergeet niet dat er hier in Nederland ook weer lieve mensen op jullie wachten.
    Nou meisjes geniet nog van de laatste dagen en een hele goeie reis en hopelijk tot gauw.

Doei xx